Címlap
Történelem
         Rengetegen kérdezgetnek a Hódító múltjáról, úgyhogy összeírtam egy rövid kis történeti áttekintést.

A Hódító előtti időszak
         Azok a projectek, amik megelőzték a Hódítót, majdnem olyan fontosak, ezért ezekről is említést teszek.
         Az első, sokaknak szóló project az NGUIDE volt még 1995-ben, ez egy levelezési lista keretein belül mutatta be az (akkori) Internet használatát. Nosztalgiázásaim alkalmával időnként beleolvasok az akkori levelekbe... hát, sokat változott azóta a net. :)
         Ezt követte a top100, és a HLE, Magyarország első weboldal-toplista oldala, és első bannercsere oldala. Ezen sorok írásakor egyik szolgáltatás sem üzemel, ez is jó régen volt. :)
         A Hódítót közvetlenül megelőző project a Netstart volt, ez szintén egy Internet-tanfolyam, frissítve, és az akkori technikai feltételeket kihasználva, tesztekkel, komolyabb közösségi élettel.
         Ezután, 1998-ban született meg egy netes játék gondolata.
         Egy éppen indulófélben lévő Internetes portál oldalhoz csatlakozva megkezdődtek az előkészületek, hogy hamarosan egy új korszak nyílhasson a magyar net életében. :)

Indulástól önállóságig
         1999. februárjában regisztráltak az első játékosok. Célunk az volt, hogy az első hónap alatt elérjük a 3000 játákost.
         Az első hetet 5000 fölötti játékosszámmal zártuk.
         A szokásosnak mondható gyerekbetegségeken átestünk, a hardverfeltételeknél gyorsabban növekvő játékostáborhoz igyekeztünk minél jobban alkalmazkodni.
         Az első verzió még egy közös csoportban játszódott, fix hosszúságú fordulókkal. Sokan kérdezik, hogy nosztalgiából nem lehetne-e a régi verziót ismét üzembe állítani. Nem lehet, a mostani játékostábor mennyisége, és az azóta jelentősen megváltozott technikai feltételek mellett a régi játék nem is futna már. :)
         Az igényekhez alkalmazkodva megszületett a folyamatos továbbjutás, a csoportok, fajok kerültek be a játékba, sokkal később személyiségek is. Az utolsó "fordulós" verzió újraindulása 2000. november 1-én volt, azóta folyamatos a továbbjutás, bármikor kezded is a játékot.
         Kb 1 év után elváltak útjaink attól a portáltól, ahonnan indultunk, és egy másik portálhoz szegődtünk. Az emberek a két portál mögött közel azonosak voltak, és a sors iróniája, hogy később csatlakoztak hozzánk az otthagyott portálosok is. Jelen sorok írásakor egyik portál sem üzemel.
         A Hódító sikerén felbuzdulva elkezdtek megjelenni a magyar piacon a hasonló játékok, ezek többsége ma már nem elérhető. Voltak, akik csak utánozni próbálták a Hódítót, de voltak, akik más jellegű játékot alkottak. Ez utóbbiak közül van néhány, akik mind a mai napig elérhetőek, és szintén sikeres játéknak számítanak.
         Megszületett a Hódító angol nyelvű változata, ami egy ideig közösen az aktuális portállal működött, egészen a portáltól való elválásunkig.
         2003. tavaszán egy hosszabb szünet következett be a Hódító életében, egy hónapig nem volt a játék elérhető. Ez a szünet jelentette végleges elszakadásunkat a portálok világától.

Leszakadva
         Az egy hónapos kényszerpihenőt követően újult erővel vágtunk bele a Hódítóba. Megszűntek azok a kötelékek, amik az addig fejlesztést nehezítették, végre mindent saját kézbe tudtunk venni.
         Ennek az időszaknak köszönhető, hogy a Hódító a mostani stabil, kiforrott állapotát elérhette.
         2003. novemberétől van lehetőség VIP tagságra.
         Anyagi lehetőségeink nem tették lehetővé, hogy az angol nyelvű változattal bármit kezdjünk, így az a kényszerpihenő után nem került ismét elő jó sokáig.

A nemzetközi verzió újjászületése
         2005 nyarán érkezett el az a pillanat, amikor úgy éreztük, hogy felkészültünk a nemzetközi verzió újjáélesztésére. A Hódító teljesen megváltozott az előző nemzetközi változat óta, így mindent újraírtunk, az összes szöveget újrafordítottuk, majd 2005. augusztus 10-én a Queosia, új játékként, elindult újtára.
         Mérföldkő 2005. október 9., amikor a 300.000. (háromszázezredik) ország is megszületett a Hódítóban.
         2006. február 17-én útjára indult a Hódító román nyelvű változata, a Cuceritor is.

6-os verzió
         2006. augusztusa meghozta a látványbeli megújulást is a Hódítóba. Az elmúlt évek során mindenki hozzászokott egy visszafogott megjelenéshez, a mostani stílusváltással az eddigi korlátokat lépjük át. A keskeny oldalak, az alsómenüs elrendezés mind a Hódító kezdeti időszakának maradványai, amiktől most végleg megszabadultunk.

Tanulható stratégia
         A Hódító 7-es verziója egy Stratégiai kézikönyvet is magával hozott, hogy minden új játékos olyan tudással indulhasson neki a játéknak, ami kiemeli a többiek közül. A tapasztalat az, hogy aki elolvassa a kézikönyvet, az valóban hatalmas előnnyel indul azokkal szemben, akik ezt nem teszik meg. Természetesen a tapasztalatszerzést a kézikönyv sem helyettesíti, és nem is célja ezt tenni. Ez abban segít, hogy jóval az átlag fölé emelkedj, de ha a legjobbak közé szeretnél trartozni, akkor ki kell venned a részed a saját megtapasztalásból is, és sok apró trükköt saját magadnak kell feltérképezni.

Közösségi oldalak
         Az utóbbi időben a saját fórum mellett egyre aktívabban vagyunk jelen a közösségi oldalakon is (facebook, google+, twitter, youtube), így rengeteg helyen követni lehet a Hódító eseményeit, és értesülhetsz az újdonságokról.
         A közösségi vérkeringésbe való bekapcsolódás részeként 2013. decemberétől lehetőség van facebook fiókon keresztüli regisztrációra is.

Okostelefonok
         2013. júniusa óta Androidos telefonokra elérhető egy eseményértesítő alkalmazás, aminek segítségével bárhol vagy, bármit csinálsz, gyorsan értesülhetsz az országaidat érintő eseményekről.

És ami jön...
         Jelenleg azon dolgozunk, hogy a megváltozott Internetes szokások mellett a kezdő játékosok minél könnyebben be tudjanak illeszkedni, minél több olyan információ rendelkezésükre álljon, amivel a veteránok ellen is fel tudják venni a versenyt.