Súgó

Témák
FAQ
Bevezető
Fórum
VIP súgó

Fajok

A játékban 8 különböző faj közül választhatsz. Mindegyik egy-egy különböző játékstílust képvisel: van, amelyik inkább támadó, van, amelyik inkább védekező játékhoz alkalmas, van, amelyik azoknak előnyös, akik ritkábban foglalkoznak országukkal. Tehát jól gondold meg, hogy milyen fajt választasz!

Témakörök:

Elf

A fák népe. Országukat sűrű erdők borítják, melyek susogó lombjai közt rejteznek az ország lakói. Az elfek magasak, emiatt nem túl teherbíróak. A természettel hihetetlen összhangban élnek, ismernek minden fát és bokrot az országukban, így alaposan meg tudják nehezíteni minden idegen behatoló útját. Mások számára talán ehetetlennek tűnő növényeket is képesek elfogyasztani, valamilyen csak általuk ismert módon elkészítve (pl. mindenhol csodájára járnak az elf felderítőknek, akik több hetes utakra elindulnak mindenféle élelem nélkül). A mágia sem idegen tőlük, bár főként maguk és területük megvédésére koncentrálnak. A tolvajokat nem becsülik sokra. Békeszerető népek, idejüket sokkal szívesebben töltik az erdőben sétálgatva, mint a harctéren. A legtávolabb a föld mélyének világa áll tőlük, sokuk semmi pénzért sem merészkedne oda.

Speciális varázslat

FantomseregA varázslók segítségül tudják hívni a növényeket az ország erejének elrejtéséhez. Külön érdekesség, hogy a varázslat nem pajzsként működik, hanem az időtartama alatt korlátozott intelligenciát ad a növényeknek, majd megszűnik, ily módon láthatatlan. A varázslat időtartama alatt az ellenfél nem látja a különböző haderőtípusok nagyságát (vagyis mindenből nullát lát). Az információszerző varázslatok nem mutatják ki.

Előnyök
  • +30% véderőtöbblet katonai támadásokkal szemben,
  • +20% véderőtöbblet mágikus támadásokkal szemben,
  • +20% véderőtöbblet tolvaj támadásokkal szemben,
  • a védővarázslatokhoz szükséges rúnák száma 10%-kal kevesebb,
  • a tanyák 30%-kal többet termelnek,
  • a felfedezéshez szükséges pénz mennyisége és katonák száma 30%-kal kevesebb,
  • a mezőgazdasági tudománytekercsek írása 50%-kal olcsóbb,
  • a hadügy és mágia területén elérhető maximum 40%,
  • az őrtornyokban lévő íjászoknak az őrtorony nem 6, hanem 8 plusz védőpontot ad,
  • a katonai morál (csak a katonai morál!) 75% helyett 85%-hoz közelít.

Hátrányok:
  • a veszteségek 30%-kal magasabbak,
  • a képzési költség 20%-kal nagyobb a tolvajok és a varázslók esetében,
  • a bányák 30%-kal kevesebbet termelnek,
  • a tolvajok mindenből 20%-kal kevesebbet zsákmányolnak,
  • a nem haszonszerző tolvajakciók eredményessége 80%-kal alacsonyabb,
  • a hadügyi tudománytekercsek írása 50%-kal drágább,
  • az ártó varázslatokhoz ötszörös mennyiségű rúna szükséges és használatukkor a varázslók 3%-kal jobban fáradnak,
  • felfedezni csak a csoport 10%-án álló ország területéig tud.



Ork

A legmilitárisabb faj. Termetük otromba, izmosak és gyorsak, büszkék arra, hogy függetlenek. Gyermekeiket már kiskoruktól a háborúzásra nevelik, előnyben részesítve a támadást a védekezéssel szemben. Felfedezőik félelmetesen hatékonyak, bár sokkal szívesebben zsákmányolnak beépített területet, mintsem, hogy a föld feltörésével foglalkozzanak. Zord körülmények között is jól érzik magukat, nincsenek különleges elvárásaik a környezetükkel szemben. Sebtében összetákolt kunyhókban is elélnek, épületeik is hasonló elven készülnek. Ebből adódóan az épületeken komolyabb fejlesztéseket véghezvinni elég problémás. A varázslatoktól kifejezetten idegenkednek. A tudományok terén szinte kizárólag csak a háborúval kapcsolatos kutatások dominálnak.

Speciális varázslat

Szupermarkotány Az ork varázslók képesek olyan varázslatot bocsátani a katonákra, melynek hatására azok elképzelhetetlen hatásfokkal képesek az ennivalót hasznosítani, ilyenkor élelmiszerfogyasztásuk drasztikusan lecsökken. A varázslat időtartama alatt a haderő 30%-kal kevesebb élelmet fogyaszt.

Előnyök
  • +30% támadóerő többlet,
  • az épületeket 14 (7) kör alatt építik fel,
  • kettővel több tábornokkal rendelkezik,
  • a hadügy és mezőgazdaság területén elérhető maximum 40%,
  • a hadügyi tudománytekercsek írása 50%-kal olcsóbb,
  • ha a támadásra küldött seregének támadóértéke magasabb, mint az otthon maradt sereg védőértéke, akkor +20% védelmet kap minden katonai, mágikus és tolvaj akcióval szemben, amíg ez az állapot fennáll.

Hátrányok:
  • a tolvajok és a varázslók minden alkalommal 1%-kal jobban fáradnak,
  • minden varázslat 30%-kal több rúnába kerül,
  • az épületekhez 20%-kal több nyersanyag kell,
  • a lakossági morál fokozottan romlik az adókulcs növelésére,
  • az ipari tudománytekercsek írása 50%-kal drágább.



Félelf

A félelfek ember és elf keresztezéséből születtek valamikor, de mára gyakorlatilag külön fajt alkotnak. Mivel mind az emberek, mind az elfek megvetik őket, nem csoda, hogy fő foglalatosságképp az ő kifosztásukból élnek. Ravaszak és alattomosak, a legtöbben, ha meglátnak egyet, rögtön ellenőrzik, hogy megvan-e még az erszényük. Termetük vékony, de alacsonyabbak az elfeknél. Villámgyorsan tudnak mozogni, bár a harcban inkább védekeznek, mintsem támadnak. A varázslataik is leginkább áldozataik kikémlelésére szolgálnak, jajj annak, akit egyszer kiszemelnek célpontul. A tudományokhoz nem fűlik igazán a foguk.

Speciális varázslat

Árnyak Ha a varázslat aktív, akkor a tolvajok ereje megnő a lakosság 40%-ával, de maximum a tolvajok 50%-ával. (10000 lakos, 1000 tolvaj esetén 1500 a tolvajérték. 1000 lakos, 10000 tolvaj esetén 10400 a tolvajérték)

Speciális tolvajakció

Támadó seregek szándékának felmérése A félelf egy, csak általa használható tolvajakcióval is rendelkezik. Ennek segítségével megtudhatja, hogy a célpont ország milyen szándékkal küldött támadó seregeket ellene, vagy szövetségesei ellen.

Előnyök
  • a tolvajok készültsége kevésbé csökken akciónként,
  • információ- és haszonszerző akciókat akár 3%-os készültséggel is végezhet,
  • pénzlopáskor a bankok védelmén más fajoknál legalább kétszeresen átlop,
  • az információszerző varázslatok 10%-kal kevesebb rúnát igényelnek,
  • védőereje 10%-kal magasabb,
  • a katonák gyilkolása tolvajakció dupla hatásfokú,
  • a tolvajlás és lakáshelyzet területén elérhető maximum 40%,
  • a tolvajlási tudománytekercsek írása 50%-kal olcsóbb.

Hátrányok:
  • az adóbevétel 10%-kal alacsonyabb,
  • a támadóerő 10%-kal alacsonyabb,
  • a támadó varázslatok 30%-kal több rúnába kerülnek,
  • a tudománytekercsek írása 10%-kal drágább.



Törpe

A törpék a föld népe. Termetre alacsonyak, zömökek, erősek, de nem túl fürgék. Sokáig a föld alatt éltek, így nem csoda, hogy különös szeretet fűzi őket össze a föld mélyével. Náluk különb bányászokat nehéz lenne találni, az utolsó ércrögöt is képesek kinyerni. Ennek megfelelően nagyon strapabíróak, nem könnyű őket két vállra fektetni. Korábbi életüknek köszönhetően nagyon ügyesen ki tudnak használni minden talpalatnyi földet: törpe-országban nem látni parlagon hagyott területet. A mágiától ösztönösen idegenkednek, nagyon ritkán látni törpe varázslót. Többre becsülik a bányászatot a hadakozásnál, nem könnyű rábírni a törpéket a sorozásra. Szívesen foglalkoznak a tudománnyal, bár sajnos az írásos emlékek jelentős része megsemmisült a föld alatti klímában. Érdekes adalék, hogy irtóznak a magasságtól, törpe épület csak földszintes kivitelben készül.

A törpe faj faji sajátossága, hogy meglevő területének 15%-ig, területnövelés nélkül kutathat fel bányákat. (Részletek a felfedezés súgóban.)

Speciális varázslat
Raktárkulcs A törpe népek évszázadokon keresztül folyamatosan ki voltak téve a környező országok fosztogatásainak, hiszen nyersanyagkészletük szinte kimeríthetetlen volt. Ezt megelégelve távoli országok segítségével megalkották a Raktárkulcs varázslatot, ami megfékezi a lopkodó törzseket. A varázslat ideje alatt minden, a raktárak ellen irányuló lopás csak fele annyi nyersanyagot visz, mint a varázslat nélkül.

Előnyök
  • a bányák 200%-kal többet termelnek,
  • a kovácsműhelyek 200%-kal több fegyvert készítenek, ha van elegendő alapanyag,
  • 10%-kal alacsonyabb katonai veszteség,
  • 20%-kal több férőhely,
  • a célzott felfedezésért csak feleannyit kell fizetnie, mint más fajoknak,
  • a raktárakba 50%-kal több áru fér,
  • az ipar és hadügy területén elérhető maximum 40%,
  • a bányászati tudománytekercsek írása 50%-kal olcsóbb,
  • a katonák továbbképzése speciális egységekké gyorsított, alaphelyzetben 10 (6) kör.
Hátrányok:
  • a varázslók 25%-kal gyengébbek (ez a hátrány mások által kezdeményezett mágikus akció kivédésekor nem jelentkezik),
  • a tolvajok jobban fáradnak akciónként,
  • a tekercsek 10%-kal nagyobb mértékben amortizálódnak,
  • a lakáshelyzeti tudománytekercsek írása 50%-kal drágább.



Gnóm

A gnómok igazi feltalálók. Apró termetűek, vékony testalkatúk. Gyönyörű , karcsú tornyokban élnek, melyek valóságos építészeti remekművek. Életüket a tudományoknak és a feltalálásnak szentelik: a világ legtöbb felfedezése gnóm műhelyekből került ki. Könyvtáraik a tudás valóságos tárházai. Nagyon gyors felfogásúak és ügyes kezűek. A mágiával való viszonyuk jó, és bár itt is tökéletesítettek néhány dolgot, sajnos a varázslatok alkalmazhatóságának gátat szab, hogy hamar kimerülnek. Elméleti emberek, a gyakorlati megvalósításhoz már nem annyira értenek. A tolvajaik átlagosak, bár a gnóm városokban kimagaslóan jó a közbiztonság.

Speciális varázslat
Könyvtárkulcs Ismerve a gnómok viszonyát a tudományokhoz, nem csodálható hogy a könyveket és a tekercseket érzik legnagyobb kincsüknek. Minden könyvtárukat ellátják egy speciális riasztórendszerrel, melybe mágiával lehelnek életet. Ha a rendszer aktív, még a legügyesebb félelf tolvaj sem tud belopózni a könyvtárba, mivel a riasztó azonnal a helyszínre vonzza a városi őrséget. A varázslat hatóideje alatt a tekercslopási kísérletek nem járnak eredménnyel (csak a tekercslopási kísérletek!): le ugyan nem feltétlen bukik az ellenfél, de tekercset nem tud zsákmányolni.

Előnyök
  • az egyes tudományágakban elérhető max. mérték 50%,
  • az építőanyag szükséglet 10%-kal alacsonyabb,
  • a templomok 15%-kal több rúnát termelnek,
  • az őrtornyok összterületből elfoglalt arányával magasabb katonai elhárítás (nem a területből elfoglalt arány kétszerese, mint másoknál, hanem háromszorosa, de maximum 30%).

Hátrányok:
  • minden haderőveszteség 30%-kal magasabb,
  • az épületek építési költsége kétszeres,
  • a varázslók jobban fáradnak minden varázslásnál,
  • felfedezéskor 10%-kal kisebb eséllyel találnak bányákat,
  • a raktárkapacitás 10%-kal alacsonyabb
  • egy tábornokkal kevesebb,
  • tudománytekercseket csak gnómtól lophat.



Óriás

Az óriások eddig ismeretlen módon érkeztek a Hódító világába. A már honos ősfajok kezdetben idegenkedve figyelték az új szomszédokat, mára már megtanultak velük együtt élni. Leginkább az elfekkel kerültek jó viszonyba, mivel ugyan messze nem istenítik annyira a környező növényzetet, de szakszerűen, ügyesen bánnak a földdel. Termetük magas, jól bírják a megterhelést. Ismeretlen őshazájukból hozták magukkal a védművek építésének tudományát, a varázslataikat az ősfajoktól teljesen eltérő módon hozzák létre, olykor elképesztő könnyedséggel. Ennek megfelelően nagy hangsúlyt helyeznek az oktatásra, elvétve találni csak írástudatlan óriást. A tolvajlást megvetik és üldözik, szinte elképzelhetetlen, hogy egy utazót óriáslakta vidéken megrövidítsenek. A föld mélye idegen terület számukra, ugyan kezdetben megpróbáltak törpe mestereket fogadni, hogy eltanulják tőlük a bányászat mesterségét, de a mai napig nem sikerült azt elsajátítani. A földjükhöz nagyon ragaszkodnak, ha hosszabb időt kell otthonuktól távol tölteniük, azt nagyon megszenvedik.

Speciális varázslat
Szieszta Egy óriást termeténél fogva sem könnyű harcban legyőzni, illetve fogságba ejteni, ám az óriás varázslók ismernek egy titkos mágiaformulát, melynek segítségével az óriások hihetetlen erővel képesek ellenállni a támadásoknak. A varázslat ugyanis legyőzhetetlen lustaságot ébreszt a megvarázsoltakban, akik egyenest az ágyaik felé veszik az irányt és lefekszenek lustálkodni. Bizony nagyon össze kell szednie magát annak a tolvajnak, aki ilyen állapotában megpróbál vele birokra kelni, mert minden ilyen irányú háborgatást nagyon rossz néven vesznek... A varázslat hatása alatt minden, az óriás ellen irányuló tolvajakció 50%-kal kisebb zsákmányt képes szerezni. A varázslók meggyilkolása és a tekercslopás még nehezebb, ott csupán 20% hatásfokú, vagyis 80%-kal kevesebb.

Előnyök
  • a katonák 15%-kal erősebbek,
  • a varázslók 10%-kal erősebbek,
  • a tanyák 20%-kal többet termelnek,
  • a mágia és lakáshelyzet területén elérhető maximum 40%,
  • egy könyvtár 110 tekercset írhat egyszerre.

Hátrányok:
  • a támadáskor a veszteség 20%-kal magasabb,
  • a tolvajok mindenből csak 50%-nyi zsákmányt hoznak,
  • a következő tolvajakciókat egyáltalán nem indíthatja: varázslók meggyilkolása, katonák meggyilkolása, gyújtogatás,
  • az épületek építéséhez szükséges pénz- és nyersanyagmennyiség 20%-kal magasabb,
  • támadáskor az úton elpusztuló katonák aránya 20%-kal magasabb.



Élőhalott

A változás korában tömegesen kezdtek el megjelenni az élőhalottak, máig se tudja senki, hogy pontosan honnan is. A legtöbben hatalmas mágikus erőkre gyanakodnak, amik még nem mutatták meg igazi arcukat, és csak mintegy mellékhatásként hozták létre a holtak feltámasztását.

Mára mindenesetre már annyian vannak, hogy külön fajként kell őket számon tartani. Az élőhalottak viszonylag igénytelenek, bárhol megélnek. Mivel egyszer már meghaltak, még egyszer ezt nem teszik meg, bár a tűz ősi ellenségük, és elég gyorsan lángra tudnak kapni. Az önálló gondolkodásra szinte képtelenek, ezért sem a varázslat, sem a tolvajlás terén nem boldogulnak. Az életben maradáshoz nincs szükségük élelemre, és meghalni is csak tűz által tudnak. Ezért igen sokan össze tudnak gyűlni egy kis helyen. Csatában az elhulló ellenfelek azonnal beállnak az ő csapatába, így az élőhalott sereg csak növekszik és növekszik...

Speciális varázslat
--- Az élőhalottak teljesen járatlanok a mágia területén, ezért semmiféle varázslásra nem képesek.

Előnyök
  • ételfogyasztásuk nulla,
  • csatában és útközben nincs veszteségük,
  • támadások alkalmával, más fajjal való nyertes csata esetén az ellenfél elhulló egységeit a saját seregébe megkapja, mint sima alap katona,
  • állandó betegségforrás, rá azonban hatástalan a betegség,
  • hatástalan ellene a varázslók meggyilkolása, a katonák gyilkolása és a tolvajmérgezés,
  • ha az országban vihar tombol, nem zavarja,
  • a földrengés csak minimális károkat okoz,
  • minden indított serege azonnal vérszomjjal támad,
  • az ellene irányuló emberrablások a távolság függvényében a szokottnál kevesebb embert visznek el,
  • 20%-kal több férőhely, mely szintenként tovább növekszik: a 4. szinten ez már +30%, a 3. szinten +40%, a 2. szinten +50%, az 1. szinten pedig +60%,
  • hadi ereje szintenként növekszik: a 4. szinten +10% támadó- és védőerővel rendelkezik, a 3. szinten +20%-kal, a 2. szinten +30%-kal, míg az első szinten +40%-kal.

Hátrányok:
  • nem varázsolhat,
  • nem indíthat semmilyen tolvajakciót,
  • tudománytekercseinek maximum hatásfoka: 0%.



Ember

Az ember a világ legszokványosabb faja. Teljesen átlagos életet élnek, már amennyire egy ember átlagos életet élhet. Egyszer, az idők kezdetén, ők uralták a földeket, mindennek ők az alapjai. Mára azonban kisebbségbe kerültek a többi fajjal szemben, és ebben a kisebbségben élik megszokott hétköznapi életüket. Az állandó faji háborúskodásokra próbáltak ugyan felkészülni, de a különböző beállítottságú ellenségekhez nagyon nehezen alkalmazkodtak. Mára már elmondható, hogy ők testesítik meg az ideális középutat a Hódító népei között, melyet a többi faj ugyan nem értékel sokra, de kénytelen-kelletlen elismer.

Speciális varázslat
Tükörvarázs A varázslat időtartama alatt minden ártó varázslatot visszatükröz, ha az ellenfél varázsereje kevesebb, mint az ő varázserejének ötszöröse. Ha azonban az ellenfél több, mint ötször akkora varázserővel rendelkezik, akkor a tükörvarázslat hatástalan, az ártó varázslat pedig sikerülni fog.

Előnyök
  • nincs
Hátrányok:
  • nincs