Súgó

Témák
FAQ
Bevezető
Fórum
VIP súgó

Feljutás

A játék egyik lényeges célja, hogy folyamatosan egyre feljebb és feljebb juss a csoportok között, lásd csoportrendszer súgó, így egyre jobb és jobb játékosokkal kerülj össze. Ehhez teljesítened kell bizonyos feltételeket.

A feljutáshoz mindenképpen szükséges egy minimum játékidő, hogy biztos legyen, hogy országod hosszútávon is stabil, és talpon tud maradni. Szükséges ezen kívül a jelenlegi csoportod élén eltöltött idő is, hogy bizonyítsd, hogy itt már mindent megtettél, amit csak lehetett. (A top30%-ban eltöltött idő 1 körrel nő minden körben, amikor a felső 30%-ban benne van országod. Ha innen kiesik, akkor körönként 3 kört csökken - szabadság alatt is! Ne feledd, hogy a csoport felső 30%-a nem egyenlő a csoport felső harmadával! Ha az 1/A szinten szövetségen kívül vagy, akkor a helyezésed nulla, vagyis NEM vagy benne a felső 30%-ban, így a top30% ideje csökken!)

A minimális föld minden ország esetében egyedi érték, az adott csoportban valaha mért legnagyobb földterületed 85%-a. Ha országod területe ez alá esik, akkor a fellépési feltételeknek nem felelsz meg, és országod területét mindenképpen növelned kell. (Az 5. szintre való forduláskor ez az érték nullázódik.)

A feljutás bizonyos maximum értékekhez is kötött. Ilyen például a maximálisan felvihető föld mennyisége. Ennek oka az, hogy a következő szintre ne sokkal több földdel kerülj, mint amennyivel ott rendelkeznek. Ha több földed van, mint amennyi a feljutási maximum, akkor le kell bontanod néhány általad kiválasztott épületet, a szokásos módon: az építés menüpont alatt. A szabad területeket nem fogja a rendszer beszámolni a maximum kiszámításakor, a felesleges szabad területed azonban a szintlépéskor elveszik!

Ha országod már több személyiséggel is rendelkezik (már körbejárta a csoportrendszert), akkor a továbbjutás feltételei nehezebbek, ilyenkor nem a top30%-ban szükséges eltöltened a minimum időt, hanem egy szűkebb mezőnyben. A következő táblázat összefoglalja, hogy hány személyiséggel milyen feltételeknek kell megfelelnek a top30%-ban eltöltött idő helyett:

SzemélyiségekFeltétel
2336 kör a top22%-ban
3336 kör a top15%-ban
4336 kör a top10%-ban
5336 kör a top8%-ban
6336 kör a top6%-ban
7336 kör a top4%-ban
8336 kör a top1%-ban
9 és több336 kör a csoport első helyén


Az 1/A csoportban személyiségek számától függetlenül csak fixen 9000 hektár fölött szükséges eltöltened a 336 kört. (Ha ezt soknak találod, akkor lehetőséged van sokkal hamarabb is továbblépni, erről lent olvashatsz részletesebben.) Ha országodnak még csak 1 személyiséget választhatsz, akkor a második személyiség megszerzéséhez elegendő a 4000 hektárt elérned, és ott eltölteni a 336 kört.

Abban a csoportban, ahova továbblépsz, nem lehet másik országod! Ha van, akkor a rendszer nem fog engedni odalépni. Ne feledd, hogy az 5. szinten ÖSSZESEN 1 országod lehet, tehát hiába akarnál esetleg az 1/A-ból másik csoportba lépni, amíg az 5. szinten van országod, addig nem teheted ezt meg. Ilyenkor azt az országot léptesd fel, hogy azon a szinten, ahova lépni akarsz, ne legyen saját ország.

Az anarchista csoportok legfelső szintjéről nincs továbbjutási lehetőség: ott a 2. szint a legmagasabb, onnan feljebb nem lehet lépni, de újraindulni igen, lásd lent.

Hogy a játék a legfelső szinten se váljon értelmetlenné, lehetőséged van az országod 5. szinten való újraindítására. Ez esetben Te magad választhatod meg, hogy melyik 5. szintű csoportba kerülj. Sőt! Ilyenkor, ahányadik alkalommal játszod újra a játékot, annyi személyiséget választhatsz országodnak! Ha tehát egyszer már feljutottál a legfelső szintre, és onnan újraindultál az 5. szinten, akkor már két személyiséget választhatsz. Ha már kétszer is jártál fent, akkor újraindulás után már 3 személyisége is lehet országodnak stb. Lehetőség van arra is, hogy ne a legfelső szintről indulj újra, hanem az 1/A csoportban folyamatosan játszva egyik országoddal, egy másik országoddal már a második szintről megtedd ezt. Ehhez az szükséges, hogy az 1/A csoportban levő országod megfeleljen a minimum föld, a minimum játékidő, és személyiségek számától függetlenül a top30%-ban eltöltött minimum idő követelményeinek (annak ellenére, hogy nem azzal lépsz, bizonyítanod kell, hogy ott is megállod a helyed), valamint természetesen a második szinten levő országgal is meg kell felelned a szintlépés feltételeinek. A plusz személyiség bónusza ilyenkor is jár.

Lassú csoportból mindenképpen lassú csoportba fogsz érkezni az 5. és 4. szintről való továbblépéskor. Ugyanez igaz a gyors és az anarchista csoportokra is: a gyors és az anarchista csoportokba kerülsz. A 3. szint már más, anarchista csoportból az anarchista csoport 2. szintjére jutsz tovább, de a gyors és lassú csoportokból a 2. szint normál csoportjaiba fogsz kerülni. A 2. szinten és fölötte már nincsenek lassú és gyors sebességű csoportok.

Hogy megfelelsz-e a feljutási feltételeknek, illetve a Te csoportod esetében mik ezek a feltételek, azt a Szintlépő oldalon nézheted meg bármikor. Ha teljesítesz minden feltételt, akkor innen is léphetsz tovább.

Választható feljutás: A második szinten két lehetőség közül választhatsz, hogy hova szeretnél továbbmenni:

Második szintről
1. szintre lépés. A második szinten 1000 kör eltöltése után dönthetsz úgy, hogy fellépsz az 1/A csoportba.5. szinten újraindulás. A második szinten 2000 kör eltöltése után dönthetsz úgy, hogy kihagyod az 1/A csoportot, és egyből újraindulsz valamelyik 5. szinten.

Mindkét továbblépéshez szükséges a top30%-ban eltöltött 336 kör, és a minimum földterületet meghaladó méretű ország. Az első szintre csak akkor léphetsz fel, ha nincs ott országod. Az 5. szintre csak akkor fordulhatsz közvetlenül a 2. szintről, ha van országod az első szinten, és az teljesíti a minimum játékidő, a minimum földterület, és személyiségek számától függetlenül a top30%-ban eltöltött idő feltételeit.

Ha a második szinten levő országod már több személyiséggel is rendelkezik, akkor nem a top30%-ban szükséges eltöltenie a minimum időt, hanem egy szűkebb mezőnyben, ahogyan azt fentebb olvashattad.

Az Anarchista csoportból való újrainduláskor csak az anarchista csoport 5. szintjére kerülhetsz, ilyenkor nincsen választási lehetőség.

Könnyített fordulás az 1/A-ból: A második személyiség megszerzéséhez elegendő 4000 hektárt elérned az 1/A csoportban az országoddal. Ha később (harmadik, negyedik stb. személyiség megszerzéséhez) úgy érzed, hogy a fix 9000 hektár nagyon sok az 1/A-ból való forduláshoz, akkor lehetőséged van arra, hogy már fix 4000 hektárról fordulj. Ennek azonban ára van! Míg 9000 hektárról fordulva országod plusz egy személyiséget választhat, addig 4000 hektárról fordulva erre még nem kap lehetőséget. Ahhoz, hogy a könnyített fordulással is plusz személyiséget kaphasson országod, kétszer kell megtenned ezt az utat. Vagyis felmész 4000 hektárig, és fordulsz, majd az 5. szinttől ismét eljutsz az 1/A-ba 4000 hektár fölé: ekkor fordulva már Te is megkapod a plusz személyiségválasztás lehetőségét. (A második szintről fordulva nem élhetsz a könnyített fordulás lehetőségével, olyankor az 1/A csoportban lévő országoddal komolyabb feltételeknek kell megfelelni: nemcsak a fix 9000 hektár fölött kell lennie, de a top30%-ban is benne kell lennie. Ezért a második szintről való fordulást csak az 1/A-ban nagyon aktívan játszók számára ajánljuk.)

A feljebblépésnél legyél figyelemmel a következőkre: országod teljes egészében megmarad, ugyanezt az országot fogod folytatni a felsőbb szinten is. A piacon levő áruid, valamint a távol levő (piacon, szövetségeseknek segítő, támadni kint levő, vagy támadásból és segítségből hazafele tartó) seregeid nem mennek fel. Célszerű tehát ezeket bevárni, és csak a legjobb pillanatban feljebb lépni. A pénzedet, a megírt tekercseket, valamint a rúnáidat mindet átviheted, akárcsak a raktáraidban levő nyersanyagokat. A fellépés után 3 óráig nem fogsz tudni elmenni szabadságra. Ha szabadságra szeretnél menni, előbb tedd azt, és csak utána lépj szintet, amikor a fenti szinten már ráérsz foglalkozni országoddal. A fellépést követően az új csoportban 72 órás védelemmel kezdesz, kivéve ha a legfelső szintre lépsz fel, ott csak 24 kör (kör!) védelem van. Az első 24 körben nem piacozhatsz. Szövetségi karavánt az első 3 körben nem tudsz indítani (fogadni tudsz). Katonákat képezni az első 3 körben nem fogsz tudni.

Építés és felfedezés alatt levő területek eldobása. Szintlépéskor lehetőséged van arra, hogy az építés alatt levő területeidtől megszabadulj, azokat az új szintre ne vidd magaddal. Miért hasznos ez? Elképzelhető, hogy az új szinten nem oda szeretnél érkezni, ahova aktuális országméreteddel érkeznél, hanem annál lejjebb. Ilyenkor saját magad kiválaszthatod, hogy mely területektől szeretnél megszabadulni, azokat építés alá helyezed, majd ennek az opciónak a bejelölésével lépsz szintet. Így az új szinten annyival kevesebb területed lesz, amennyi területed építés alatt állt. A felfedezésre küldött embereid és terület is elveszik ilyenkor. A legtöbb esetben tökéletes az a hely, ahova normál esetben érkezel, és erre az opcióra nincs szükség.

Az új szinten országodnak újra fajt és személyiséget kell választanod! Ez lehet ugyanaz, ami előzőleg volt, vagy akár lehet teljesen más is. (Sőt, azt is megteheted, hogy nem választasz egyiket sem.) Célszerű fellépés után azonnal választanod, mivel amíg ezt nem teszed meg, addig a faji sajátosságok és a személyiség biztosította előnyök nem érvényesülnek. (Gondolj bele milyen kínos ha egy gnóm nem választ időben fajt, ekkor az 50%-os maximumai helyett csupán 30%-os maximumok érvényesülnek az első körváltáskor, amikor a serege, tolvajai és varázslói jelentős része dezertál az így kialakuló helyhiány miatt!)

A feljebblépés opcionális, országod akkor is fejlődik, ha nem lépsz feljebb, a korlátok elérésekor. Azonban ha több földet gyűjtesz, mint amennyi a feljutási maximum, akkor rengeteg épületet kell majd bontanod ahhoz, hogy továbbléphess! Ezért célszerű időnként megnézni, hogy megfelelsz-e a továbbjutás feltételeinek, és ha igen, akkor továbblépni.

Bár fellépned nem kötelező, ha elég hosszú időt töltöttél a top30%-ban, ezzel bizonyítva, hogy országod készenáll a nagyobb kihívásokra, akkor néped nem fogja jószemmel nézni, hogy bár felléphetnél, mégsem teszed. Minél tovább maradsz a csoport felső 30%-ában, néped annál elégedetlenebb lesz vezetéseddel, és azt követelik, hogy lépj feljebb. Ennek a nyomásnak ellenállhatsz, és a szokásos módszerekkel növelheted néped morálját, azonban ne feledd, hogy ezt nem fogod tudni örökké csinálni, és néped egyre elégedetlenebb lesz. Ha emiatt elkezdenek lázongani, akkor javasoljuk, hogy lépj szintet. A lázongások folyamatosan erősödni fognak, és egyre több épületed esik áldozatuk néped haragjának.

Számok

Ha túl sok időt töltesz csoportod top30%-ában, akkor embereid morálja csökkenni kezd. A lenti táblázatból láthatod, hogy hány top30%-ban eltöltött kör után körönként mennyit csökken embereid morálja:

2000 kör alatt:0%
2000 kör után:1%
2100 kör után:2%
2200 kör után:3%
2300 kör után:4%
2400 kör után:5%
2500 kör után:6%
2600 kör után:7%
2700 kör után:8%
2800 kör után:9%
2900 kör után:10%
3000 kör után:11%
3100 kör után:12%
3200 kör után:13%
3300 kör után:14%
3400 kör után:15%
3500 kör után:16%
3600 kör után:17%
3700 kör után:18%
3800 kör után:19%
3900 kör után:20%
4000 kör után:21%
4100 kör után:22%
4200 kör után:23%
4300 kör után:24%
4400 kör után:25%
4500 kör után:26%
4600 kör után:27%
4700 kör után:28%
4800 kör után:29%
4900 kör után:30%
5000 kör után:31%
5100 kör után:32%
5200 kör után:33%
5300 kör után:34%
5400 kör után:35%
5500 kör után:36%
5600 kör után:37%
5700 kör után:38%
5800 kör után:39%
5900 kör után:40%
6000 kör után:41%
6100 kör után:42%
6200 kör után:43%
6300 kör után:44%
6400 kör után:45%
6500 kör után:46%
6600 kör után:47%
6700 kör után:48%
6800 kör után:49%
6900 kör után:50%
7000 kör után:51%
7100 kör után:52%
7200 kör után:53%
7300 kör után:54%
7400 kör után:55%
7500 kör után:56%
7600 kör után:57%
7700 kör után:58%
7800 kör után:59%
7900 kör után:60%
8000 kör után:61%
8100 kör után:62%
8200 kör után:63%
8300 kör után:64%
8400 kör után:65%
8500 kör után:66%
8600 kör után:67%
8700 kör után:68%
8800 kör után:69%
8900 kör után:70%
9000 kör után:71%
9100 kör után:72%
9200 kör után:73%
9300 kör után:74%
9400 kör után:75%
9500 kör után:76%
9600 kör után:77%
9700 kör után:78%
9800 kör után:79%
9900 kör után:80%
10000 kör után:81%
10100 kör után:82%
10200 kör után:83%
10300 kör után:84%
10400 kör után:85%
10500 kör után:86%
10600 kör után:87%
10700 kör után:88%
10800 kör után:89%
10900 kör után:90%
11000 kör után:91%
11100 kör után:92%
11200 kör után:93%
11300 kör után:94%
11400 kör után:95%
11500 kör után:96%
11600 kör után:97%
11700 kör után:98%
11800 kör után:99%
11900 kör után:100%



Ha több személyiséggel rendelkezik országod, akkor a fent említett top30%-beli lázongás a saját országod továbblépéséhez szükséges top pozicióban eltöltött időre vonatkozik.

Néhány plusz tanács: az új szinten 3 napos védelemmel kezdesz. Ez azonban nem biztos, hogy elegendő idő alkalmazkodni az ottani viszonyokhoz. Lehetséges, hogy teljesen mások az erőviszonyok, mint a mostani szinteden. Ezért jól készülj fel, és csak akkor lépj tovább, ha már mindent rendben érzel. Írásjogod egyből lesz, piacozni azonban csak 24 körrel a feljutás után fogsz tudni.

Top30% az anarchista csoportban: mivel az anarchista csoportban hatalmas méretű országok jöhetnek létre, ezért a top30% számolásába az ilyen hatalmas országokat nem vesszük bele. Ez azért jó, mert így sokkal többen tudnak fellépni, nem szükséges nekik is irreális magasságokba építkezniük. A számításra azok az országok nem számítanak bele (vagyis ennyivel többen tudnak beférni a top30%-ba), akiknek a területe meghaladja a maximálisan felvihető föld 5-szörösét.

Top 1 helyezés szövetség esetén: Előfordulhat, hogy egy szövetség több tagjánál is az első hely a feljutás követelménye. Ilyenkor ha a szövetség egyik top1 igényes tagja az első helyezett, és a második helyezett ország ugyanannak a szövetségnek a top1 igényes tagja, akkor a második helyezett ország top1 köre is növekszik. Ugyanez igaz a harmadik és a negyedik helyekre is. Amennyiben a ranglistába nem szövetséges, vagy szövetséges de nem top1 igényes tag kerül, a top helyezés számolása rögtön félbeszakad. (Példa: 1. helyen a szövetség egyik top1 igényes országa, 2. helyen a szövetség másik top1 igényes országa, 3. helyen egy idegen ország, 4. helyen a szövetség top1 igényes országa, 5. helyen a szövetség top1 igényes országa: ilyenkor az 1. és a 2. helyen lévő ország top1 köre növekszik, a többieké nem, mert őket megelőzi egy idegen ország. Másik példa: 1. helyen a szövetség egyik top1 igényes országa, 2. helyen a szövetség egy top30% igényes országa, 3. helyen a szövetség top1 igényes országa, 4. helyen a szövetség top1 igényes országa: ebben az esetben hiába nincs idegen ország a szövetség tagjai között, csak az első helyezett top1 köre fog növekedni, mert a második helyen nem top1 igényes ország áll.)


Ország lefagyasztása

Előfordulhat olyan eset, amikor szintet lépnél már az országoddal, de egy másik országod akadályoz ebben. Ilyen esetekre találtuk ki az ország lefagyasztásának lehetőségét.

Ha országodat lefagyasztod, akkor abba nem léphetsz be, másik országgal azonban ugyanarra a szintre/csoportba léphetsz. Ezzel lehetőséged van kikerülni egy meglevő országodat. Miután kikerülted, a lefagyasztott országot ismét visszahozhatod játékba az eredeti csoportjában, és folytathatod a játékot.

Ha már van lefagyasztott országod, akkor új országot nem fagyaszthatsz le, ameddig azt vissza nem hoztad játékba. Ehhez csak be kell lépned, és amennyiben nincs más országod abban a csoportban (vagy 5. szint esetén az 5. szinten), akkor a fagyasztás ezzel véget is ért.

Ahhoz, hogy egy országot lefagyaszthass, minden szövetségi kapcsolatot meg kell szakítanod. Ez az alsó csoportokban azt jelenti, hogy magányos farkas státuszt kell választanod országodnak, az 1/A csoportban pedig szövetségen kívüli állapotban kell lenned. Az alsó csoportokban ezen kívül még az is feltétele a fagyasztásnak, hogy a fagyasztandó ország legalább 48 köre szabadságon legyen.

Fagyasztásból visszahozott ország esetén az ország visszakerül a pontlistába, és ezzel az időponttal indítva szabadság kezdődik. Vagyis nem fogsz tudni egy fagyasztásból visszahozott országgal azonnal játszani! Erre azért van szükség, hogy a játékba visszatérve, a környezetednek legyen ideje észrevenni országod megjelenését, ne váratlanul érje őket a visszatérés.

A fagyasztásra csak már összekapcsolt országok esetén van lehetőség. Nem megoldható tehát az, hogy 5. szintű országodat lefagyasztod, és új országot regisztrálsz! Ez szabályellenes! Ha már van országod az 5. szinten (az anarchista csoporton kívül), akkor új (nem anarchista) országot nem regisztrálhatsz! Ezen a fagyasztás semmit nem változtat!