|
|
|
|
|
|
Személyiségek
Országod egyediségét
rengeteg tényező befolyásolja. Stratégiád, tapasztalatod, a körülötted levő
országok, országod faji adottságai. Hogy még egyedibbé tehesd az országot,
és méginkább a saját igényeidnek megfelelően fejleszthesd, az előzőeken túl
még egy lehetőséged van: a személyiségek.
A fajokkal ellentétben a személyiségek csak pozitív dolgokat adnak.
Választáskor mérlegeld országod beállítottságát, faji adottságait. A
személyiségekkel tovább erősítheted országodat egy adott irányba, vagy
országod eddigi gyengéit egyenlítheted ki, választásodtól függően.
Minden ország választhat magának személyiséget. Bár a személyiség választása
nem kötelező, mindenképpen javasoljuk, amikor már látod, hogy milyen irányban
fejlődsz. Ha már egyszer választottál, akkor legközelebb csak szintlépéskor
fogsz tudni választani, akkor megtarthatod az eredeti személyiségedet, vagy
választhatsz egy újat.
Azok az országok, akik már végigjátszották a játékot, és az első vagy
második szintről újraindultak (a nevük mellett egy kis kék (2), vagy nagyobb szám szerepel),
egyszerre több személyiséget is választhatnak. Mindig annyit, ahányadik
alkalommal most játszanak, tehát kis kettessel összesen 2 személyiség
választható, kis 3-assal három, stb. A két vagy több választott
személyiségnek különbözőnek kell lennie.
A választható személyiségek
Kereskedő
|
A kereskedő személyiség a pénz embere. Nagyon tud vigyázni a pénzére, és
nagyon jól forgatja azt. Minden pénzlopás csak feleannyi pénzt visz, mint
másoktól. Ezen kívül a pénze kamatozik is, a bankok számától és a
rendelkezésre álló pénztől függően. Egy bank 5% kamatot hoz körönként, de
maximum 150.000 aranyat kezel. A kamatozáshoz mindenképpen kell bankot
tartania, a kamat összegét a Pénzügy oldalon egy külön tételként láthatja.
(Ne feledd, hogy egy bank egy körben maximum 7.500 arany kamatot hoz,
amennyiben a 150.000 arany az adott bank rendelkezésére áll! 150.000 arany
5%-a = 7.500 arany.)
|
Tolvaj
|
A tolvaj személyiség előnye, hogy tolvajai sokkal hamarabb kipihenik
magukat. Körönként a tolvajok készültsége 1%-kal többet regenerálódik. A
Regenerálódás varázslat ezen felül hat.
|
Varázsló
|
A varázsló személyiség előnye, hogy varázslói sokkal hamarabb kipihenik
magukat. Körönként a varázslók készültsége 1%-kal többet regenerálódik. A
Regenerálódás varázslat ezen felül hat.
|
Harcos
|
A harcos személyiségű ország csatában mutathatja meg igazi tudását. Minden
földfoglalás több földet hoz, minden fosztogatás több zsákmányt hoz.
Foglaláskor az eredetileg foglalt százalékhoz képest +1 százalékot kap (ha
például 5%-ot foglalna, akkor e helyett 6%-ot foglal),
fosztogatáskor az eredeti zsákmányhoz képest +10%-ot (ha 1.000 aranyat
fosztana, akkor e helyett 1.100 aranyat foszt). A pusztítás és
mészárlás is 10%-kal nagyobb károkat okoz.
|
Tábornok
|
A tábornok személyiség +1 tábornokkal rendelkezik, akit csatába küldhet. Így
egyszerre több sereget küldhet ki, vagy meglevő tábornokai mellé plusz egyet
küldhet, amivel erősíti a támadást.
|
Vándor
|
A vándor számára a távolságok összezsugorodnak. Minden ország 1 körrel
közelebb kerül hozzá, amit akár katonai, akár mágikus akcióknál
érvényesíthet. A 2 kör minimum távolság azonban nála is megmarad.
|
Gazdálkodó
|
A gazdálkodó a föld embere. Minden bányája 10%-kal több nyersanyagot termel, minden
tanyája 10%-kal több gabonát termel.
|
Tudós
|
A tudós minden tudománytekercset 10%-kal olcsóbban írhat, és az elérhető
maximum 5%-kal magasabb az összes tudományág, kivéve a lakáshelyzet
tekintetében. A +5% maximum nem vonatkozik a lakáshelyzeti tekercsre.
|
Túlélő
|
A túlélő az, amire a név utal: túlélő. Minden, az emberei ellen irányuló
tolvaj és mágikus akció 30%-kal kisebb hatásfokú. Ide tartozik a varázslók
meggyilkolása, a katonák meggyilkolása, a tolvajok mérgezése, az emberrablás
és a tűzgolyó.
|
Karavánmester
|
A karavánmester kétszer annyi karavánt tud egyszerre kezelni, mint mások.
(FONTOS! Karavánnal csak VIP tagjaink rendelkeznek, ezért ha nem tervezel
VIP tagságot, akkor felesleges ezt a személyiséget választanod, mivel a
nulla duplája is nulla. A VIP tagságról bővebben ide kattintva
olvashatsz.) A két karavánt használhatod arra, hogy egyszerre két helyre
küldj árukat, vagy arra is, hogy egymást segítve az útközbeni veszteségeket
megfelezd.
|
Építész
|
Az építész nem pazarol a nyersanyagokkal, és nagyon gyorsan dolgozik. Ennek
eredményeként minden építéshez 20%-kal kevesebb nyersanyagot igényel, és 1
körrel hamarabb is készül el. Az épületek bontásánál is sas-szemmel jár,
megmentve a még használható anyagokat, így minden bontás után a nyersanyag
20%-át újra fel tudja használni.
|
Stratéga
|
A Stratéga ügyesen irányítja csapatait a csatamezőn, így foglaláskor elkerülhető a
szerzett épületek porig rombolása, és hadi veszteségei is kevesebbek. Földfoglaló támadásokkor nem pusztul el
egyetlen foglalt épület sem. A csata közbeni hadi veszteségei 30%-kal
alacsonyabbak.
|
Kufár
|
A kufár a piac mestere. Naponta eggyel többször léphet be mindhárom piacra.
Ezen kívül minden egyes piaci tételének piacon tarthatóságát 24 órával meghosszabbíthatja, ha azok
már csak maximum 3 órát vannak kint. (A hazafele tartó áruk már elindultak,
azokat már nem hosszabbíthatja meg.) A hosszabbításhoz nyitva kell lennie
az adott piacnak, és egy tétel maximum 3 alkalommal hosszabbítható.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|