Súgó

Témák
FAQ
Bevezető
Fórum
VIP súgó

Alvilág

Minden háborúban vannak rejtett akciók, amelyeket jól képzett tolvajok, bérgyilkosok hajtanak végre. Sokszor döntő szerep jut nekik a hadviselés során: tőlük függhet, hogy sikerül-e leigázni az ellenséget, vagy sem. Persze ők nem olyan megbízhatóak, mint a katonáid, akik akár életüket is feláldozzák hazájukért. Tolvajaidat bizony néha elfogják, és sose lehetsz biztos benne, nem járt-e el a szájuk.

Témakörök:
A tolvajbanda

A tolvajok elég zárt közösségben élnek, nem nagyon engednek maguk közé senkit. Mindenki irányában bizalmatlanok, a saját hasznukra törekszenek. A varázslókat és katonákat is csak kényszerből tűrik meg maguk mellett: az összehangolt csapatmunka számukra is több esélyt ad a sikerre.

Tolvajaidnak sokféle feladatot adhatsz (bővebben kicsit lentebb az Alvilági tevékenységeknél). Van, amit könnyebben hajtanak végre és van, amit sokkal nehezebben. Azonban minden egyes akció csökkenti a tolvajaid készültségét, függetlenül attól, hogy sikeres volt-e vagy sem. Ha a tolvajok készültsége 50% alá esik, akkor egy ideig nem vetheted be őket semmilyen akcióban. (Kivéve a félelfet, aki speciális faji adottságainak köszönhetően egészen 3%-ig használhatja a készültségét haszon- és információszerző akciókra. Kifejezetten ártó akciókra ő is csak 50%-ig használhatja.) Ugyanakkor - lévén alvilági tevékenységről szó - minden tolvajtevékenység rontja a közhangulatot (lásd: morál súgó).

Kiket támadhatnak a tolvajok?

A tolvajoknak, ahhoz, hogy bármely más országot zaklathassanak, a varázslók segítségére kell hagyatkozniuk. A varázslóknak ugyanis erejük összpontosításával egy térkaput kell nyitniuk a kiszemelt ország felé. (A térkapu varázslatról bővebben a varázslatok súgónál olvashatsz.) Csak akkor lophatsz más országtól, ha:

  • ugyanabban a csoportban játszik, mint Te,
  • van nyitott térkapu az áldozat felé,
  • a kiszemelt ország nem áll védelem alatt,
  • nincs szabadságon,
  • nem szövetségesed (bővebben lásd szövetségek súgó),
  • nincs vele megnemtámadási egyezményed.
Nem szükséges azonban, hogy a nyitott térkapu közvetlenül közted és az áldozat között legyen. Nyitott térkapunak számít (vagyis ezen keresztül a kiszemelt ország támadható), ha:

  • Te nyitottál térkaput az ellenfélre,
  • az ellenfél nyitott Rád térkaput,
  • ha valamelyik szövetségesed rendelkezik nyitott térkapuval a célpontra,
  • ha a célpont nyitott térkaput valamelyik szövetségesedre,
  • ha a célpont valamelyik szövetségesére nyitottál térkaput,
  • ha a célpont valamelyik szövetségese rendelkezik nyitott térkapuval Feléd.
FONTOS! Természetesen a térkapu csak a fent leírt mélységig működik, tehát ha a szövetségesed nyitott térkaput a célpont szövetségesére, az a Te szempontodból NEM számít nyitott térkapunak a célpont felé!

Az akciók sikeressége...

Hiába próbálkoznak a tovajok mindig tökéletesen végrehajtani minden feladatot, előfordulhat, hogy nem teljesítik küldetésüket, elbuknak. A tolvajok sikeressége a következő dolgoktól függ:

  • az akcióban résztvevő tolvajok számától, az ellenfél tolvajainak számához viszonyítva (ha több tolvajod van, mint akiknek helye van -- mert például az üres helyen felül vettél még a piacról --, akkor is csak annyi számít, amennyit országodban el lehet helyezni, és ugyanez igaz az ellenfélre is!),
  • a katonai moráltól,
  • a tolvajok készültségétől,
  • az aktív varázslatoktól (lásd: Varázslatok súgó),
  • a tudományos fejlettségedtől: minél több tolvajlási tudománytekercs született tudósaid keze nyomán, annál nagyobb eséllyel indulnak feladatuk végrehajtására (Bővebben: tudomány súgó),
  • valamint a saját országod és a célpont ország pontlistabeli helyezésének különbségétől (lásd "Számok" rész lent).

A zsákmány...

Nyilvánvaló, hogy minden tolvajbanda arra törekszik, hogy az általuk elcsent zsákmány minél nagyobb legyen. Ez persze nem csak tőlük függ, hanem különböző más tényezők is szerepet játszanak benne. A zsákmányszerzés mértéke a következő dolgoktól függ:

  • Országod milyen távol van a célponttól. Minél messzebb van egymástól a két ország, annál kisebb zsákmány várható.
  • Milyen fajjal játszol, illetve ellenfeled milyen fajjal játszik. (Bővebben: fajok súgó.)

A támadás...

  1. Ide kell beírnod annak az országnak a sorszámát, akit támadni szeretnél.
  2. Tolvajaid készültségét és harci kedvét (katonai morál) láthatod itt, ezektől együttesen függ az akció sikeressége.
  3. Ennyi tolvajjal rendelkezel. Ha van általad nyitott térkapu, akkor azok listája itt jelenik meg. A listán szereplő ország nevére kattintva a száma automatikusan kiválasztódik és megjegyzésre kerül a háború és a mágia oldalon való használatra is.
  4. Itt választhatod ki, hogy tolvajaid milyen akciót hajtsanak végre.
Miután kiadtad a parancsot, tolvajaid elindulnak, hogy teljesítsék azt. A varázslók által nyitott térkapukon át behatolnak a célpontként kijelölt országba, és szembeszállnak az ottani alvilággal. Legjobb tudásuk szerint igyekeznek teljesíteni kívánságod. A feladat végrehajtása után - legyen az sikeres vagy sikertelen - azonnal visszatérnek.

Ha tolvajaid sikerrel járnak, akkor veszteségek nélkül térnek haza otthonaikba az esetleges zsákmánnyal (amiből valószínűleg mindig jut a saját zsebükbe is). Ilyenkor a pórul járt ország csak annyit lát, hogy megint kirabolták, és kétségbeesetten újabb tolvajokat képez ki...

Előfordulhat azonban, hogy az ellenfél felkészült a támadásra, tolvajaid lebuknak és néhányuk odaveszik vagy elfogják. Ebben az esetben elképzelhető, hogy megfelelő vallatás esetén elárulják, ki küldte őket. Persze lehetőséged van mágiával segíteni tolvajaidat: ha alkalmazod a megtévesztés varázslatot (lásd: varázslatok súgó), az elkapott tolvajok - a mágia hatására - lehet, hogy hazudnak ellenfelednek.

Alvilági tevékenységek

Tolvajaid speciális feladatokra vannak kiképezve. Olyanokra, amelyeket sem a katonák, sem a varázslók nem tudnak véghezvinni. Kiképzésük során megtanultak láthatatlanul mozogni, lopakodni, mindenféle körülményhez alkalmazkodva is túlélni a veszélyeket, amikkel minden egyes végrehajtott feladat során szembenéznek. Milyen feladatokat adhatsz nekik?

Épületek felméréseTolvajaid az ellenséges ország beépítettségéről készítenek Számodra részletes jelentést. Arról, hogy milyen épületeket lehet felépíteni, az építés súgóban olvashatsz részletesebben.
Szövetségek felmérése Információkhoz juthatsz az ellenfél szövetségi rendszerét (bővebben lásd: szövetségek súgó) illetőleg.
Varázslók meggyilkolása Ha meggyilkolod ellenfeled varázslóit, sokkal kevesebb esélye lesz más ország ellen vagy magára sikeresen alkalmazni bármilyen varázslatot (A varázslatokról bővebben a varázslatok súgónál olvashatsz.).
Raktárak kirablása Ebben az esetben megfoszthatod ellenfeled a raktárakban felhalmozott nyersanyagainak, fegyvereinek és drágaköveinek egy részétől.
Pénz lopása Megszerezheted ellenfeled aranyának egy részét. Ilyenkor tolvajaid semmi mást nem hoznak el az adott országból, csak aranykészletét rövidítik meg.
Templomok kirablása Ebben az esetben csak és kizárólag rúnák megszerzése a cél.
Emberek elrablása Lehetőséged van más ország népességéből embereket elrabolni. Ezzel ellenfelednek igen súlyos gazdasági gondokat okozhatsz. Az embereknek azonban csak a fele éli túl a viszontagságos utat, de ők a Te országodban folytatják életüket.
Gyújtogatás Más ország házait gyújthatod fel, amivel az ott élő emberek lakóhelyét szünteted meg.

FONTOS! Csak házat gyújthatsz fel, más épületet nem!
Katonák meggyilkolása Más ország katonai erejének gyengítése. Minden - az ellenfél országában kiképzett katonából megölnek egy bizonyos százaléknyit.
Tudománytekercsek lopása Gyengítheted az ellenfeled, illetve erősítheted a saját tudományos fejlettségedet, a könyvtárak (lásd: építés súgó) igénybevétele nélkül. Ha az akció sikeres, az ellopott tekercsek a Te birtokodba kerülnek.

FONTOS! Csak olyan tekercset lophatsz, amilyennel Te magad is rendelkezel országodban. Az ellopott tekercsek típusának megoszlása megfelel annak az aránynak, ami a már országodban levő tekercsek között áll fenn.
Seregek felmérése Tolvajaidat egy másik országba küldheted, hogy megtudd, annak milyen seregei tartózkodnak hazájukon kívül.
Támadó seregek szándékának felmérése Megtudhatod, hogy az ellened és szövetségeseid ellen küldött seregek milyen céllal támadnak. Ez a lehetőség a félelf speciális akciója, más fajok ezt nem használhatják.

Számok

A sikeres tolvajakciók 4%-kal csökkentik tolvajaid készültségét, míg lebukás esetén 7%-ot csökken. (Fajodtól függően ez eltérhet.)

Számok

Hogy egy tolvajakció sikeres-e, azt a tolvajok számán, katonai morálon, faji módosítókon és varázslatokon kívül mégegy szempont befolyásolja: a pontlista-beli helyezések különbsége.

A módosító képlete: A két ország helyezésbeli különbsége * 20 / csoportlétszám

Ha a módosító értéke kevesebb, mint 1, akkor 1-gyel számolj. A célország védekezőerejét ezzel a módosítóval szorozd be.

Számok

Ha sikerült bejutni az ellenfél országába, akkor az eredményességet (mennyi zsákmányt hoznak el stb.) az értékbeli különbség befolyásolja. Minden 100 pont különbség 1%-ot csökkent az eredményességen. (10.000 pont különbség fölött tehát már eredménytelenek lesznek ezek az akciók, hiába jutsz be sikeresen.)

Számok

Néhány akció (varázslók meggyilkolása, emberrablás, gyújtogatás, katonák gyilkolása, tűzgolyó, földrengés, tolvajok mérgezése) automatikus védelmet eredményez, ami annyit jelent, hogy minél több ilyen támadásnak van egy ország kitéve, annál kevésbé lesznek ezek eredményesek. A védelem mértéke minden támadáskor az okozott kár függvényében emelkedik, és körönként csökken. Erre a tényezőre nincsen rálátásod, így ezen akciók eredményességének számításakor ezt a bizonytalansági tényezőt is kalkuláld be.

Számok

A tolvajok és varázslók készültsége a katonai morállal közösen, e kettő átlagaként számít, mind támadáskor, mind védekezéskor. Ha például 50% a készültséged, de a katonai morálod 80%, akkor 65%-kal kell számolnod. Ugyanígy ha a készültségedet leviszik 0%-ra, akkor 80%-os morál mellett az nem lesz egyenlő a nullával, hanem 40%-ként számít. 0%-os morál és 0%-os készültség mellett azonban az adott terület védőereje nulla.